niedziela, 11 marca 2012

Dlaczego pisk drażni?

Drapanie widelcem o talerz, przejechanie paznokciami po tablicy.. te dźwięki są wg mnie straszne! Wywołują u mnie nieprzyjemne myśli a także reakcje stresowe. Strasznie mnie to rozkojarza i po usłyszeniu owego dźwięku jeszcze kilka minut o tym myślę.
Austriaccy muzykolodzy postanowili zająć się wyjaśnieniem tego zjawiska. Ponoć wpływ na to mają: wiedza o pochodzeniu dźwięku a także budowa zewnętrznego organu słuchu. Co ciekawe, gdy badani myśleli, że owe dźwięki to nowoczesna muzyka częściej tolerowali negatywne odgłosy. Jeżeli chodzi o słuch - nasz przewód słuchowy wzmacnia określone częstotliwości (zwłaszcza 2000 Hz - 4000 Hz), a w niej właśnie mieszczą się dźwięki, które mnie i pewnie nie tylko mnie denerwują.




                                                                                                                               urodaizdrowie.pl

1 komentarz:

  1. Mnie aż ciarki przechodzą wzdłuż całego kręgosłupa, gdy coś takiego słyszę...

    P.S Dopiero co zorientowałam się, że mój profil był niedostępny, a co za tym idzie blog był niewidoczny w profilu ;/
    Naprawiłam to- no i w zasadzie tyle. :)

    OdpowiedzUsuń